Schőberl Márton, a Külügyi és Külgazdasági Intézet főigazgatója képviselte Magyarországot a Visegrádi Együttműködés 25 éves megalapítása alkalmából megrendezett kerekasztal-beszélgetésen az Amerikai Egyesült Államok fővárosában, Washingtonban.

A nagy érdeklődés mellett megrendezett eseménynek a Times felsőoktatási intézményi rangsora szerint a világ tizenegyedik legjobb egyetemeként számon tartott John Hopkins University adott otthont. A panelbeszélgetést Daniel S. Hamilton, az Egyesült Államok Külügyminisztériumának korábbi Európa-ügyi szakállamtitkár-helyettese, a John Hopkins Transzatlanti Kapcsolatok Központjának igazgatója vezette. A V4 soros elnökségét ellátó Csehország részéről Libor Rouček, korábbi európai parlamenti képviselő, a cseh elnökség által létrehívott „V4 Eminent Personalities” csoport elnöke ismertette a testület „Visegrad 25 years after” című jelentését. A panelben szlovák részről Pavol Demeš, korábbi csehszlovák nemzetközi kapcsolatokért felelős miniszter, illetve szlovák elnöki főtanácsadó, a German Marshall Fund vezető kutatója, lengyel részről pedig Wojciech Gizicki, a lublini II. János Pál Egyetem Politológia és Nemzetközi Kapcsolatok Intézetének egyetemi docense vettek részt.

A Külügyi és Külgazdasági Intézet főigazgatója a magyar álláspont ismertetése mellett arról beszélt, hogy a visegrádi partnerekkel intenzív kapcsolatban álló KKI hogyan látja a visegrádi négyek szerepét, különös tekintettel az aktuális összeurópai kihívásokra, így a migrációra, a brit népszavazásra, a gazdasági-pénzügyi helyzetre. Kitért arra is, hogy miért fontos különösen Magyarországnak a Visegrádi Együttműködés, milyen szerepe lehet ennek a regionális csoportnak az Európai Unió megújításában, hogy milyen szerepet kell betölteni az együttműködésnek a jövőben.

A diplomatákból, egyetemi kutatókból, illetve hallgatókból, agytrösztök szakértőiből álló, rendkívül aktív közönség érdeklődésének homlokterében az érintett közép-európai országok az Egyesült Államokkal, illetve Oroszországgal való kapcsolata, a migrációs kihívások kezelésének közép-európai módja, az V4 gazdasági teljesítménye és ennek kulcslépései, valamint a V4 mint brand helyzete álltak.